Hvem er Re/Max?
Re/Max eller Real Estate Maximum som er deres fulle navn, er en internasjonal eiendomsmeglerkjede som i 2002 forsøkte seg på det norske markedet. Det lyktes ikke den gangen, men etter et nytt forsøk i 2016 ble det full klaff. Kjeden har siden inntatt Østlandet i stor grad og har til sammen syv franchiser som strekker seg fra Oslo til Gjøvik. Re/Max er godt kjent i Europa og er også store i USA. Det gjør kjeden til en av de få eiendomsmeglerkjedene i Norge med en internasjonal bakgrunn.
Re/Max Norge har derfor en unik støttespiller i ryggen når de nå jobber mot det norske markedet. Den internasjonale bakgrunnen gir kjeden muligheten til å benytte seg av erfaring og kompetanse fra andre land, som kan bidra til vekst her i Norge. Dette er noe av det administrerende direktør Geir Heimdahl trekker frem når han forteller om kjeden.
– Vi er sultne på å få enda større markedsandeler på det norske markedet. Og da gjør det ikke vondt å ha et apparat som kan bidra med kunnskap og kompetanse hele veien. Også har vi en struktur nå som gjør at vi kan spille hverandre gode på tvers av både kommunegrenser her i Norge, men også på tvers av landegrenser ute i verden. Det syns jeg er veldig gøy!
Verktøy som hjelper
Re/Max er en kjede i utvikling og som har store ambisjoner for fremtiden. De leter stadig etter nye mennesker som kan bidra med kunnskap og erfaring innen eiendom. Med ambisjoner og ønsker om vekst kreves det at alt av verktøy og utstyr er i orden, spesielt det digitale har Geir fått erfare.
– Pandemien har bevist nok en gang at for å utvikle oss så må det digitale systemet være av høy kvalitet og noe vi kan stole på. Dette gjelder både oss på det nasjonale kontoret, men også for våre franchisetakere som er avhengig av god kommunikasjon på tvers av lokasjonene.
Braathe Gruppen skal levere standardtjenester som BRA 365 med Digital Desktop og arbeidsplass, i tillegg til Microsoft-tjenester som Teams og Office-pakkene. I tillegg bygger vi et helt eget intranett til Re/Max som de kan benytte seg av internt året rundt. Det er noe som rulles ut i disse dager akkurat i tide til sommerferien. Geir nevner at dette vil styrke den interne kommunikasjonen. Samtidig som at det vil bistå til økt kompetansedeling og erfaringsutveksling.
En nær leverandør
Det som overbeviste Re/Max i valg av leverandør var flere ting, men Geir nevner spesielt en ting når vi får en prat med han. – Braathe Gruppen med Heidi Thoresen i spissen føles tilgjengelig og mer som en samarbeidspartner enn en leverandør. Vi fikk raskt følelsen av at her var det en nærhet. Jeg har savnet det å ha flere kontaktpunkter jeg kan benytte meg av inn mot leverandørene våre, slik at avstanden ikke rekker å bli så stor. Braathe Gruppen føles nærmere, og dere ønsker også å bidra til vekst for oss. Det traff meg godt, forteller Geir med et smil.
Heidi solgte inn Braathe Gruppen på en solid måte, forteller Geir. Han deler også at dialogen har vært god fra begynnelsen. Noe han også setter pris på er at vi som totalleverandør av IT-tjenester har tilgang på alt en bedrift trenger. Alt fra fysisk utstyr til gode internett-løsninger. – Det kommer vi i Re/Max til å ha i bakhodet. Da er det ekstra deilig at det er kort vei til mål med en og samme leverandør, skyter Geir inn.
Vi kan vokse sammen
Heidi Thoresen som jobber som kunderådgiver hos oss har vært kontaktperson i forbindelse med denne avtalen. Hun trekker særlig frem at Braathe Gruppen og Re/Max på mange måter minner om hverandre. – Vi er begge selskaper med ambisjoner. Derfor tror jeg vi kan vokse sammen fremover. Det ser jeg frem til!
Avslutningsvis deler Geir at han tror høsten blir fin på flere måter, og ser frem til at alle i Re/Max tar i bruk de tjenestene de har bestilt. – Jeg ser frem til når vi går over til Braathe Gruppen i september. Jeg er sikker på at det blir en sømløs overgang og har full tillit til dem.
Vi takker for den gode praten, Geir Heimdahl, og ønsker Re/Max lykke til denne høsten. Vi gleder oss til å følge dere på reisen videre. Har du ambisjoner for din bedrift? Vi vet hvor mye digitale verktøy har og si for utvikling, kompetansedeling og kommunikasjon på tvers av hjemmekontor og lokasjoner. Vi bistår gjerne i en slik prosess – ta kontakt med oss i skjema under.