Sosiale medier

Hvorfor sosiale medier?

Et av målene til markedsavdelingen er at vi skal bli mer synlig. Sosiale medier er en arena hvor vi kan skape innhold og engasjement, samt synliggjøre alle tjenestene vi gir våre kunder.
Plattformene vi fokuserer på er i hovedsak LinkedIn og Facebook. Vi vil ha størst fokus på LinkedIn fremover, men ettersom 82% av Norges befolkning har profil på Facebook, er det også viktig å være synlig her. LinkedIn øker stadig, nå har nesten 1,3 millioner nordmenn profil.
På Facebook har vi 2768 som følger siden vår, på LinkedIn har vi 988. Om du ikke allerede liker siden i dag, er det fint om du går inn og gjør det.
Facebook: https://www.facebook.com/braathegruppenas
LinkedIn:  https://www.linkedin.com/company/484965

FACEBOOK
Hvor står det oppført at du jobber?
–          Ettersom vi har slått sammen flere FB-sider kan det hende at du har blitt oppført med din tidligere arbeidsgiver. Ta en titt.
–          Det er ikke noe krav at du lister opp at du jobber hos Braathe Gruppen.

Engasjement fra ansatte i Braathe:
Vi ønsker vise litt av hvordan det er å jobbe i Braathe Gruppen, og litt av hva som skjer hos oss.

Marked får ikke med seg alt som skjer, så vi trenger deres hjelp. Har en leveranse gått over all forventning, har dere installert et moderne møterom, har vi en ny spennende kunde? Så lenge kunden godkjenner er dette alle supre saker å legge ut. Send oss en mail til marked@braathe.no, så vil vi legge ut på sosiale medier.

Her har noen eksempler på hva vi har fått inn fra dere tidligere:

 

LINKEDIN
Forsidebilde:
Vi ønsker at alle bruker samme forsidebilde på LinkedIn. Klikk her for å laste ned bildet.

Har du oppdatert tittelen og selskapet du jobber i?
Oppdatert tittel og selskap på profilen din – Vi får spredning av selskapet når du deler at du har ny arbeidsgiver. Vi har lagt ned sidene til tidligere selskap, noe som gjør at tittelen din ikke vil vises på riktig måte.

 

Hvorfor skal jeg dele og like Braathe Gruppen sine innlegg?
Ved at man deler og liker innlegg, vil det vises videre blant dine venner på Facebook og LinkedIn. Det er fint om man i tillegg setter på en liten forklarende tekst. Se eksempler lenger ned.

Spredning er det viktige her. La oss ta et eksempel. Du er venn med Knut Hansen på Facebook. Han er IT-ansvarlig i et selskap som vil ta i bruk Microsoft Teams. Han liker Braathe Gruppen på Facebook. Sannsynligheten for at han ser innlegget Braathe Gruppen legger ut Teamsseminar er åtte ganger høyere om DU deler innlegget blant dine venner, enn om kun deler Braathe Gruppen sitt.

 

NOE OM TILLIT.

Vinne tillit som den ansatte allerede har i sin krets.- blablablablabalblabla

Hva slags «ambassadør» i sosiale medier er du?

  • Den forsiktige – strekker seg til en like i ny og ned
  • Den lydige – er villig til å dele, men vil/forstår ikke behovet for å skrive noe i forbindelse med delingen
  • Taleren/selgeren – er flink til å dele og lage sin egen intro til saken
  • Skaperen – ser muligheter i hverdagen og skaper eget innhold relatert til bedriften som de både publiserer selv og «gir» til markedsavdelingen.

Hvilken ambassadør er du, og hva kan vi i marked gjøre for å få deg opp på neste steg?

Her er to gode eksempler som er lagt ut av ansatte:

 

 

La oss hjelpe deg opp i skyen