Brukerveiledninger Digital avstemning
Velkommen!

Til venstre ser du hvilke veiledninger du finner på denne siden. Klikk på linken til det du lurer på og få hjelp.

Fant du ikke det du lette etter? Gå tilbake til hovedsiden for veiledninger.

Forberedelser før møte

1.      Legge til nytt møte:

a.      Velg «+Nytt møte»

b.      Velg «Type» møte, «Dato», «Start tid» og «Tittel»

c.       Trykk «Lagre møte»

2.      Importer sake fra ACOS Innsyn (Public 360 kommer)

a.      Gå inn på ønsket møte kommunens hjemmeside og klipp ut URL

b.      Legg URL inn i Importer saker «URL for møte»

c.       Trykk «Hent saker», liste over saker vil vises

d.      Rediger rekkefølge, tekst om nødvendig trykk «Importer»

3.      Legge til nye saker manuelt:

a.      Velg «+Ny sak»

b.      Skriv inn «Saksnummer», «Tittel» og «Beskrivelse» om det benyttes

c.       Huk av for «Kategori»

d.      Trykk «Lagre sak»

e.      Legg til saksdokumenter fil eller URL om det benyttes

4.      Legge til forslag:

a.      Velg «+Legg til forslag»

b.      Legg inn Navn og beskrivelse trykk «Lagre»

c.       Man kan nå legge til flere forslag for avstemning for/mot eller slå sammen «Alternative forslag» flere forslag for å stemme på et av de

d.      Man kan også endre rekkefølge på forslag ved å dra forslag opp/ned i lista

Kjøring av møte

1.      Velg møte ved å klikke på «møtetittel»

2.      Legg til deltakere:

a.      Trykk «Deltakere» så «Legg til deltakere»

b.      Huk av for aktuelle deltakere og trykk «Legg til»

c.       Liste over valgte deltakere vises, trykk «Lagre» (De som har logget seg på lyser grønt)

3.      Start Streaming av video ut på nett og lokalt i WireCast

4.      Huk av for «Synkroniser møte med BRA WebTV» og trykk «Lagre møte»

5.      Start møte ved å trykke på «Start møte» vent til knapper for start/stopp/arkiver opptak kommer opp.

6.      Gå til første sak ved å trykk «Gå til møte»

7.      Trykk «Start opptak»

8.      Velg første sak og trykk «Start sak»

9.      Man kan redigere deltakere for hver sak om noen skulle være inhabile ved å gå på «Rediger sak» – «Deltakere»

10.   Kjør talelist, velg «Slå av forespørsler for taletid» når ferdig

11.   Gå til forslag 1 og «Åpne votering» eller velg «Enstemmig vedtatt»

12.   Rekkefølge på forslag kan endres ved å gå til «Rediger sak»

13.   Når ferdig med sak trykk «Stopp sak» og gå til neste sak

14.   Når møte ferdig trykk «Stopp opptak» så «Arkiver opptak»

15.   Stopp streaming i Wirecast

16.   Når alle sakene er avsluttet dukker det opp en knapp med «Avslutt møte»

17.   For å avslutte møte om ikke alle saken er avsluttet trykk «Rediger møte» så «Avslutt møte»

18.   Når møte er ferdig, blir det mulig å publisere video trykk «Publiser WebTV video»

 

 

Spør oss om det du lurer på