Tjenestebeskrivelse gjeldende fra 1.11.2020 for Løpende Leveranser, Nettskyavtale eller SSA-D avtale.
Denne tjenestebeskrivelsen dekker betingelser og leveranse ved kjøp av PC eller leie av PC fra Leverandøren. Tjenestebeskrivelsen gjelder både ved kjøp av PC, leie av PC samt særskilte bestemmelser for hver av leveranseformene.
Tjenesten leveres under gjeldende Generelle Betingelser som publisert på Leverandørens nettsted dersom kunden ikke har annen avtale som regulerer forhold ved kjøp eller leie av PC. Dersom det er motstrid mellom Generelle Betingelser og denne Tjenestebeskrivelse har denne Tjenestebeskrivelsen forrang.
Dersom det foreligger en gyldig løpende avtale mellom partene av typen Nettskyavtale eller SSA-D type avtale har avtalen forrang foran denne Tjenestebeskrivelsen ved motstrid.
PC Leie tjenesten leveres i henhold til betingelser i Leverandørens gjeldende Tjenestebeskrivelse «Support» som publisert på Leverandørens nettsted.
SLA Punkt | SLA Verdi |
Standard klargjøring inkludert (gjelder standard modeller) |
Gjeldende Windows klient OS preinstallert og oppdatert til siste tekniske versjon og sikkerhets-patcher oppdatert.
Standard innstillinger i OS satt. Fri for reklameprogramvare. |
Kundetilpasset klargjøring | Kundetilpasset klargjøring kan avtales separat. Kundetilpasset klargjøring kan etter avtale omfatte:
-Installasjon av Kundens fagapplikasjoner etter spesifikasjon |
Frakt | Frakt til Kunden tilkommer ved utlevering |
Ved tap og/eller skade ut over slitasje ved normal bruk er Kunden ansvarlig for å erstatte det leide utstyret. Erstatning tilsvarer det laveste av reparasjonskost eller Leverandørens standard utkjøpsverdi ved taps/skadetidspunkt.
Kunden er ansvarlig for å forsikre utstyret om dette ønskes.
Kunden skal melde tap eller skade til Leverandøren skriftlig uten unødig opphold.
Ved avslutning av PC leie skal Kunden sende skriftlig oppsigelse til Leverandøren. Leieperiode ansees opphørt når utstyret er tilbakelevert til Leverandøren. Tilbakelevering av leid utstyr skal utelukkende skje gjennom sporbar post eller fraktforsendelse. Eventuelt restbeløp som er forskuddsfakturert tilfaller Leverandøren.
SLA Punkt | SLA Verdi |
Feilretting av maskinvare og OS feil | Feilretting utføres i henhold til gjeldende produsentgaranti på utstyret. |
Klargjøring etter feilretting | Ikke inkludert. |