Daniel er en av hjernene som sikrer at flere av våre ulike avdelinger har alt de trenger for å bli bedre. Optimalisering er faktisk en stor del av det han jobber med hver dag. 

Verktøy som forbedrer

For Daniel er det å lytte en viktig del av arbeidshverdagen. For at han skal kunne gjøre jobben best mulig tar han for seg hver avdeling, lytter til hvordan det går og hva de trenger for å bli bedre. Sammen finner de eksisterende verktøy eller skisserer nye som kan gjøre arbeidshverdagen bedre. Mye kan vi gjøre inhouse, og noe sendes videre til eksterne aktører. Uansett, så jobber vi mot samme målet – å bli best mulig i det vi driver med.

For Daniel er det aldri kjedelig på jobben: – Jobben er hektisk og svært spennende. Jeg får jo være en del av noe større, og har muligheten til å gjøre arbeidsdagen enda bedre for kollegaene mine, samtidig som jeg også gjør våre interne prosesser enda bedre i møte med kundene våre.

For oss som jobber i en bransje som utvikler seg fra time til time er det utrolig viktig at vi alltid oppmuntrer til samhandling, samarbeid og kompetansedeling på tvers av avdelinger.
Daniel Tangen, Seksjonsleder for standardtjenester
Braathe

Hva jobber du med nå for tiden?

– Artig at du spør! Nå for tiden jobber vi med et verktøy som skal øke kvaliteten og effektiviteten for håndtering av kunder og brukere som benyttes av support, og leveranse. I år lanserer vi faktisk også en selvbetjeningsportal for kunder hvor de kan administrere sine brukere, noe som blir veldig spennende å rulle ut. Dette verktøyet jobbes det kontinuerlig med for å lage en totaloversikt per kunde, både for oss og for kunden. På den måten har vi full oversikt, gjør oppgaver likt hver gang og kan rette for alle samtidig. Man kan si at korona-tid har ikke gjort oss slappe i hvert fall, sier Daniel med en liten latter.

Vi vil alltid bli bedre, også innen bærekraft. Se hvilke vi gjør for en mer bærekraftig IT-hverdag. 

Denne uken hilser vi på Daniel Tangen. 

Vært med fra start

Daniel Tangen er faktisk en av våre old schoolere, og startet hos oss i 2009 på hovedkontoret Rygge. Så hele 11 år har han fått bryne seg på teknologi og IT. Det har han kost seg med, kan han fortelle.
– Jeg startet på support i sin tid, og har snart vært innom alle avdelinger derfra. På 11 år har jeg sett både support-avdelingen fra alle kanter, jobbet med drift, vært konsulent og videre til leveranse og nå sitter jeg altså her hvor vi gjør det vi kan for at kunder skal få det så smooth som mulig når de tar kontakt med oss.

På fritiden er han glad i å løpe, både alene og sammen med løpegruppa med kollegaer, i tillegg til å være med sine barn på 10 og 12 år. Daniel nevner selv at grunnen til at han har vært her så lenge er på grunn av miljøet og at det stadig er nye utfordringer og muligheter for utvikling. Det digger han!

Har du potensielle grep du kan ta for å optimalisere din IT-hverdag? Kanskje reisen til skyen er veien for deg? Les mer her. 

BRA – Bevisste, Responsive og Ambisiøse

Vi har noen verdier vi alltid har i bakhodet når vi setter i gang prosessene våre. De lyder BRA – Bevisste, Responsive og Ambisiøse. Disse bruker også Daniel i sin arbeidshverdag.
– For oss som jobber i en bransje som utvikler seg fra time til time er det utrolig viktig at vi alltid oppmuntrer til samhandling, samarbeid og kompetansedeling på tvers av avdelinger. Her kommer jo jeg gjerne inn og bevisstgjør menneskene på å faktisk dele med hverandre.

Vi  er stolte av de interne prosessene våre, og vi er enda stoltere av kollegaer som alltid ønsker å bli bedre. Sammen blir vi faktisk bedre! Både for oss selv og for kundene våre. Vi takker for den digitale kaffekoppen, Daniel.